Skolskjuts i grundskolan - Ansökan och beslut
Elever i både kommunala och fristående skolor ska ansöka om skolskjuts via Malmös stads e-tjänst eller blankett.
- Ansökningsperioden för läsåret 2019/2020 börjar den 2 april och är nu öppen.
- För att garanterat få besked om skolskjuts inför hösten ska du ansöka senast den 23 april.
Elever kan få skolskjuts på grund av:
- lång väg till skolan
- trafikförhållanden
- funktionsnedsättning
- annan särskild omständighet efter individuell bedömning
Mer information om vilka regler och avstånd som gäller för skolskjuts
Ansökan via e-tjänst
Om du ansöker via grundskolans tjänst behöver du e-legitimation.
Ansökan via blankett skickas till
Grundskoleförvaltningen
Skolplaceringsenheten
205 80 Malmö
Efter du skickat in ansökan via e-tjänst
Om du ansökt via vår e-tjänst (vårdnadshavarportalen) skickar vi ett mejl när ett beslut fattats och du kan logga in i e-tjänsten för att ta del av det.
Efter du skickat in ansökan via blankett
Om du ansökt om skolskjuts via blankett får du beslutet via post eller mejl.