Rbok - Ansök om att bli föreningsadministratör
Här kan du som utsedd representant ansöka om att bli föreningsadministratör för din registrerade förening i Malmö stads boknings- och bidragssystem Rbok. Ni ska endast skicka in en ansökan per förening.
Mer information om övergången till det nya boknings- och bidragssystemet Rbok
Är er förening inte registrerad? Ansök om att bli registrerad förening hos fritidsförvaltningen.
Hur du ansöker om att bli föreningsadministratör
- Starta e-tjänsten och logga in som "Kund".
- Fyll i dina kontaktuppgifter i din profil som finns längst upp till höger efter att du loggat in.
- Gå till "Ansök" i menyn.
- Leta upp "Ansökan om att bli föreningsadministratör" och klicka på "Ansök".
- Fyll i alla uppgifter i formuläret och skicka in din ansökan.
Du kan följa din ansökan i Rbok och du får även ett e-postmeddelande när ansökan uppdateras av handläggare.
Efter att din ansökan blivit godkänd
När din ansökan om att bli föreningsadministratör blivit godkänd har du tillgång till din förenings profil i Rbok.
Nu har du möjlighet att
- administrera föreningens uppgifter och lägga till fler användare med olika rättigheter
- boka anläggningar (från och med 7 november 2021) länk till självservicesida
- närvarorapportera (från och med slutet av december 2021) länk till självservicesida
- ansöka om föreningsbidrag (från och med slutet av december 2021). länk till självservicesida
Följande behövs för e-tjänsten
- Föreningen ska vara registrerad hos fritidsförvaltningen
- Sökanden ska vara utsedd representant av sin förening
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation